• Inici
  • Informació
  • Contacte

Col·loqui "La màquina de parlar"

Introduïda: 09-11-2016
17 novembre, a les 18.30 h
Entrada lliure prèvia inscripció.
En l'Ars combinatoria de Ramon Llull hi ha els precedents de la intel·ligència artificial, a partir dels quals es pot imaginar una màquina de pensar, però també una màquina de parlar, i per tant una màquina de traduir. El llenguatge humà és un sistema de símbols. Aplicant-hi la lingüística computacional, podem entendre i reproduir com es combinen aquests símbols, en les diverses llengües. I a partir d'això, de combinar símbols, les màquines poden parlar, poden escriure i poden passar d'un sistema a l'altre. És a dir, poden complir el somni de Llull de la traducció: dirigir-se a cadascú en la seva pròpia llengua.

A càrrec de:
Caterina Balcells, actualment responsable de l'equip de lingüistes d'Inbenta.
Núria Castell, doctora en Informàtica per la UPC i degana de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) des del 2010.
Eduard Elias, enginyer en Informàtica per la FIB-UPC. Va ser el degà fundacional del Col·legi Oficial d'Enginyeria en Informàtica de Catalunya.

L'entrada és lliure amb prèvia inscripció

>> http://www.cccb.org/ca/activitats/fitxa/la-maquina-de-parlar/224270?utm_medium=email_cccb&utm_source=activitats&utm_campaign=

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil