• Inici
  • Informació
  • Contacte

Sessió tècnica: "El médico ante el mundo de los datos"

Introduïda: 18-05-2016
Té per objectiu apropar l'aplicació del big data al sector sanitari pel suport al diagnòstic mèdic.
La sessió que està organitzada conjuntament entre les start-ups SAVANA i MENDELIAN, i l’Associació Bioinformatics Barcelona (BIB), tindrà lloc el proper dimarts 7 de juny a les 15:30h a l’Auditori de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (Passeig Lluís Companys, 23, 6a planta).

Si us plau, confirmeu la vostra assistència el més aviat possible amb el vostre nom, posició, institució i mail a comunicacio@bioinformaticsbarcelona.eu.

EL MÉDICO ANTE EL MUNDO DE LOS DATOS

ABSTRACT

La informació sanitària creix de forma exponencial (es duplica cada 5 anys), pel que estem generant una mena d'inflació de la ciència, per la qual produïm més coneixement del que podem absorbir. A diferència del que succeïa en èpoques passades, avui ja no tenim temps per mantenir-nos actualitzats. Aquest fet explica bé per què només una de cada cinc decisions mèdiques està rigorosament basada en l'evidència, fet que desemboca a la temuda variabilitat.

Afortunadament, la nostra vida s'està dirigint ràpidament a un lloc on guanya rellevància l'anàlisi massiva de gran quantitat d'informació, gràcies al qual els ordinadors poden veure -i correlacionar allà on no veu la ment humana. Es diu big data i ja disposem de suficients indicis per reconèixer que no es tracta d'una altra moda més, sinó més aviat una nova meta tendència del món que ve, de la forma de fer ciència.

És aquí on els professionals ens dotem d'una nova arma per fer front a tot aquest fenomen, la qual permet agrupar el coneixement col·lectiu, fent valer a les "mindlines" davant de les "guidelines": això és el big data aplicat a sanitat. SAVANA és una start-up que aplica la Intel·ligència Artificial a la consulta del metge mitjançant la reutilització de la història clínica Per la seva banda, Mendelian és el programari intel·ligent que acompanya al personal involucrat en el diagnòstic de malalties genètiques, al llarg de tot el procés, des de la interpretació fenotípica fins a la lectura comprensible dels estudis realitzats.

PONENT

Ignacio Hernández Medrano és neuròleg i gestor en ciències de la salut, actualment adjunt a la Direcció de l'Institut Ramon i Cajal d'Investigació Sanitària. Graduat per la Singularity University (NASA-Silicon Valley) en emprenedoria amb tecnologies exponencials, és fundador de Savana i de Mendelian.

15:30h – 16:30h - El médico ante el mundo de los datos

16:30h – 17:00h -  Demo SAVANA