• Inici
  • Informació
  • Contacte

Els titulats de l'àmbit tècnic tenen una situació laboral més estable i uns sous més alts

Introduïda: 15-07-2011

En general, els titulats universitaris tenen el doble de possibilitats d'inserció en el mercat laboral que els no universitaris.

La quarta enquesta de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) s'ha fet a unes 16.000 persones titulades que es van graduar el curs 2006-2007, tant a universitats públiques com a privades.

En conjunt, la situació dels enquestats és la següent:

• 9 de cada 10 persones treballen en el moment de realitzar l’enquesta i 8 de cada 10 ho fa a temps complet.
  • 8 de cada 10 persones tenen feina 3 mesos després d’acabar la carrera, i només un 7% busca busquen feina un any després.
  • 7 de cada 10 persones graduades treballen en l’àmbit privat i la contractació en l’àmbit públic s’ha mantingut estable, tot trencant una tendència alcista dels darrers tres estudis. Un 1% dels titulats, unes 200 persones han creat la seva pròpia empresa.
  • A 8 de cada 10 titulats se’ls ha exigit la titulació universitària per accedir al seu lloc de treball i la mateixa proporció desenvolupa funcions de nivell universitari.
  • 6 de cada 10 titulats té un contracte fix i, en la mateixa proporció, els que treballen a jornada completa tenen un contracte fix.
  • 5 de cada 10 persones guanyen més de 2.000 euros al mes i només 1 de cada 10 en guanya menys de 1.000. En el cas dels graduats universitaris, el fenomen mileurista està associat a les persones que treballen a temps parcial.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil