• Inici
  • Contacte

El grup KEMLG guanya el internacioanl HackingBullipedia

Introduïda: 02-12-2013
L'equip KEMLG, liderat pels professors de la FIB Karina Gibert i Javier Vázquez, guanyen la competició internacional HackingBullipedia organitzada per el Bulli Foundation i Telefónica I+D.
Fa uns dos mesos, el xef català Ferran Adrià va llençar la competició en la qual convidava a professionals del món acadèmic, de la tecnologia digital i del disseny de comunitats de tot el món a presentar propostes que contribuïssin a crear el seu ambiciós projecte de construir un recurs on line per a la gastronomia: la Bullipèdia.

El 27 de novembre s’han anunciat en un acte a Barcelona els dos projectes guanyadors del concurs HackingBullipedia. L’equip de la UPC, liderat per Karina Gibert i Javier Vázquez Salceda, del Grup d'Enginyeria del Coneixement i Aprenentatge Automàtic (Knowledge Engineering and Machine Learning group, KEMLG) i els estudiants de doctorat Sergio Álvarez, Luis Oliva, Beatriz Sevilla, Arturo Tejeda i Ignasi Gómez, proposa el sistema Genesis, un sistema intel·ligent de navegació per a la Bullipèdia que permeti identificar components bàsics del procés de cuina (ingredients, elaboracions i tècniques) a través de l’extracció de l’ADN (o essència característica) de conjunts de receptes, i permet als equips de cuiners fer seguiment, recuperar camins creatius d’èxit i identificar-ne de nous inexplorats.

Ferran Adriá ha elogiat la qualitat de tots els projectes presentats i la dificultat per triar un guanyador, motiu pel qual n’ha nomenat finalment dos. A la competició s’han presentat 32 propostes, de 120 persones procedents de 14 països i tres continents.

Font: Sala de premsa UPC

Veure la nota de premsa UPC

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clàssica Versió mòbil