• Inici
  • Informació
  • Contacte

L'investigador Albert Atserias, del Departament de Cičncies de la Computació reconegut amb un Consolidator Grants.

Introduïda: 13-03-2015
Albert Atserias del Departament de Cičncies de la Computació de la UPC, és un dels 14 investigadors del sistema catalŕ de recerca que ha estat reconegut. Aquests ajuts els otorga el Consell Europeu de Recerca (ERC, en les sigles en anglčs).
Dijous, 12 de març, s’han fet públics els resultats de la segona convocatòria Consolidator Grants, uns ajuts altament competitius mitjançant els quals l’ERC finança projectes dels investigadors reconegut durant els propers 5 anys, per tal que puguin consolidar els seus equips i desenvolupar les seves idees més innovadores a tot l'Espai Europeu de Recerca.

Els investigadors Albert Atserias, del Departament de Ciències de la Computació de la UPC, i Romain Quidant, professor ICREA a l’ICFO —institut universitari de recerca adscrit a la Universitat, són dos dels 14 investigadors que rebran finançament. concretament pels projectes A united theory of algorthmic relaxations (AUTAR) i Quantum optomechanics with levitating nanoparticle (QnanoMECA), respectivament. Totes dues recerques han estat reconegudes en l’àmbit de Física i Enginyeria de la convocatòria, que enguany ha reconegut projectes també en els àmbits de la computació, l’economia, la física, la nanotecnologia, la bioenginyeria i la biologia.

Romain Quidaint és un dels set investigadors ICREA distingit en aquesta segona edició dels Consolidator Grants, i ha estat guardonat amb el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove 2014. L’any 2011, la recerca de Romain Quidant ja va rebre un ajut de l’ERC, concretament una beca Starting Grant. Amb el reconeixement de Romain Quidant, l’ICFO suma ja 15 ajuts de l’ERC des de la seva creació l’any 2002, en les categories Starting, Proof of Concept, Advanced i Consolidator Grants.

Les noves 14 distincions, que signifiquen el 4% dels ajuts atorgats en aquesta convocatòria a escala europea, s’han afegeixen a les 11 que els investigadors del sistema català de recerca van aconseguir en la primera convocatòria dels Consolidator Grants, l’any 2013. Aquests ajuts busquen impulsar la carrera de persones amb talent i una visió innovadora que hagin demostrat el seu potencial investigador i la seva maduresa científica.

En total, l’ERC ha concedit 372 ajuts Consolidator, amb una inversió global de 713 milions d’euros. L’import màxim de l’ajut serà de 2,75 milions d’euros tot i que la mitjana de les subvencions serà de 1,91 milions.

logo FIB © Facultat d'Informàtica de Barcelona - Contacte - RSS
Versió clŕssica Versió mňbil